Zapisz się na newsletter i odbierz

RABAT 50 zł

Odbierz rabat >

W ciągu 1,5 h otrzymasz kod rabatowy na 50 zł.


...a co tydzień będziemy Cię informować o nowościach, rabatach i promocjach tylko dla subskrybentów.


Do sklepu >

Niebezpieczne biuro - najczęstsze problemy zdrowotne pracowników biurowych

Niebezpieczne biuroNiżej wymienione schorzenia i choroby to tylko niektóre z wielu występujących u osób wykonujących prace biurowe i spędzających dużo czasu przed komputerm.

Profilaktyka i odpowiednio zorganizowane stanowisko pracy może temu zapobiec!

Pozdrażnienie błony śluzowej
Objawy: podrażnienie śluzówki oczu, nosa i krtani.
Przyczyna: duże stężenie ozonu w powietrzu, który wydzielają między innymi drukarki laserowe

Jak zapobiegać:

  • odpowienie wietrzenie pomieszczenia
  • stosowanie oczyszczaczy powietrza
  • nawilżanie powietrza

Syndrom sicca
Objawy: suche, piekące i przekrwione oczy. Wysychanie i wykrzywienie rogówki oraz pogorszenie wzroku.
Przyczyna: przez brak ostrości, dużą jaskrawość i długotrwały kontakt  z monitorem zmniejsza się częstotliwość mrugania i tym samym nawilżania oczu. Przyczyną jest również korzystanie z małych czcionek, migotania obrazu, złe ustawnienie monitora (wysokość oraz pochylenie)

Jak zapobiegać:

  • częste mruganie powiekami,
  • używanie nawilżających kropli do oczu,
  • chronienie oczu odpowiednimi okularami do pracy przy komputerze
  • ćwiczenie: mocne zaciskanie powiek następnie szerokie otwieranie oczu oddalając się od monitora
  • ćwiczenie: zamknięcie oczu, załonięcię powiek rękoma i zaciśnięcie nadgarstkami powiek do momentu zniknięcia kolorowych plamek,
  • stosowanie podstawki pod monior bądź ramienia pod monitor i ustawienie monitora na odpowiedniej wysokości i pod odpowienim kątem
  • stosowanie filtrów na monitory

Repetitive strain-injury syndrom (rsi)
Objawy: silny, piekący ból przedramienia, ból szyi, łopatek, ogólne usztywnenie ciała.
Przyczyna: jednostronne przeciążenie kończyn górnych (ocinek dłoń- bark) spowodowane np. ciągłym sięganiem po elementy w odłegłego miejsca na biurku jak notatki czy telefon, przechylenie ciała przy patrzeniu na monitor czy przepisywaniu notatek na komputer.

Jak zapobiegać:

Zespół cieśni nadgarstka
Objawy: drętwienie  i mrowienie palców oraz całych nadgarstków,nadwrażliwość, skurcze dłoni.
Przyczyna: nieprawidłowe ułozenie rąk przy klawiarurze oraz myszcze komputerowej powoduje silne ściśnięcie nerwów w kanale nadgarstka

Jak zapobiegać:

Zaburzenia widzenia
Objawy: zmęczenie i ból oczu, zaczerwienie i pieczenie, uczucie kłucia w oczach, podwójne widzenie, widzenie za mgłą, bóle głowy
Przyczyna: częsta zmiana ogniskowej, zmęczenie oczu spowodowane jest wpatrywaniem się w jasny i blisko położony monitor czy lampkę a następnie zmienianie wzroku na elementy położone daleko i w mroku.

Jak zapobiegać:

  • stosowanie odpowiednich okularów do pracy przy komputerze,
  • stosowanie nawilżających kropli do oczu,
  • stosowanie filtrów na monitory

Zaburzenia krążenia
Objawy:żylaki, drętwienie i skórcze nóg
Przyczyna: nieprawidłowa pozycja siedząca przy komputerze, długotrwałe siedzenie bez przerw na ćeiczenie czy porusznie się

Jak zapobiegać:

  • robić sobie przerwy
  • stosować ćwiczenia relaksacyjne
  • stosować podnóżki
  • używać masażerów

Dolegliwości kręgosłupa i pleców
Objawy: skrzywienie kręgosłupa, dyskopatia, przykurcze mięśni nóg, bóle pleców
Przyczyna: nieprawidłowo zaaranżowane stanowisko pracy, zła pozycja podczas siedzenia, złe ułożenie nóg, garbienie się, siedzenie na skraju krzesła

Jak zapobiegać:

  • stosować podnóżki
  • siedzeć prosto  i głęboko na krześle
  • stosować podpórki pod plecy
  • odpowiednio wyregulować pozycję krzesła
  • wykonywać ćwiczenia relaksacyjne
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij